dissabte, 17 de gener del 2009

Pel Canvi

Canvi constant!!

Des de que el cel és cel i la terra és terra, l’única variable que s’ha mantingut constant és el canvi. Mai hem parat d’evolucionar negativa o positivament. Per això podem dir que en un moment en que la crisi d’un sistema que teníem incrustat en la retina i que a judjar pels nostres actes ens semblava infinit, el canvi s’ha mantingut. Estem canviant el nostre model de relació amb el client. Estem canviant les nostres relacions amb els proveïdors. Canviem la forma de relacionar-nos amb el nostre entorn més íntim. Familiars i amics s’han bolcat a utilitzar la xarxa per comunicar-se. Els correus electrònics formen part de novel·les. Acabo de llegir “quien se ha llevado mi blackberry?” –per cert, el llibre que he trigat menys a llegir-me. Serà per que l’únic que hi han son diàlegs unidireccionals de correus electrònics i d’aquests en llegeixo molts al final del dia. – El que deia, la novela que plasma un any de vida de un executiu d’una multinacional ens permet fer-nos una idea de com han canviat les relacions humanes en els últims 5 anys. Tothom qui mes qui menys s’escriu email o sms o instantmsg o com els hi vulguis dir. Tot queda plasmant en la xarxa que no oblida. Però canvia. I com que hi ha canvi, hi ha oportunitat i com que hi ha oportunitat hi ha negoci. Només fa falta tindre les eines necessàries i els ulls ben oberts per poder-sen aprofitar, (positivament).

Qui pretengui seguir un model extingit utilitzant els mateixos recursos, les mateixes eines i els mateixos mètodes està perdut. Hem de ser « creovadors ™ ». (Terme acunyat per Martin Luques ironicament però amb el seu punt de saviesa). O sigui més que creadors i innovadors junts. Hem d’està atents a que ens diuen els ulls del nostres clients. Com responen a les nostres campanyes de comunicació. Que és el que senten davant de nous productes. Com es comporten amb les implantacions de nous sistemes. Hem de recollir tota aquesta informació, descomposar-la i posar-la en safata a qui en pugui treure un profit dins de les nostres organitzacions i extraure una creovació™ que ens faci competitius.